Ρώτα τον εαυτό σου: Μήπως ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό;

Οι απαιτήσεις για το προϊόν φαίνονται υπερβολικές ή μη ρεαλιστικές; Υπάρχουν απλοϊκά συμπεράσματα από μια πολύπλοκη μελέτη για την πώληση ενός προϊόντος; Ενώ το ιντερνετ μπορεί να αποτελέσει πολύτιμη πηγή ακριβής και αξιόπιστης πληροφόρησης, έχει επίσης μια πλούσια παραπληροφόρηση που μπορεί να μην είναι προφανής. Μάθε να διακρίνεις τι είναι μόδα και τι είναι η επιστήμη που βασίζεται σε μελέτες. Επίσης, να είστε σκεπτικοί σχετικά με τις πληροφορίες από άτομα που δεν έχουν επίσημη εκπαίδευση στη διατροφή ή τα βοτανικά ή από προσωπικές μαρτυρίες (π.χ. από συνεργάτες καταστημάτων, φίλους ή σε απευθείας σύνδεση chat rooms και πίνακες μηνυμάτων) σχετικά με τα απίστευτα οφέλη ή τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη χρήση ενός προϊόντος. Ερώτηση αυτών των ανθρώπων για την κατάρτιση και τις γνώσεις τους στη διατροφή ή την ιατρική.

Ρώτα τον γιατρό σου ή τον φαρμακοποιό σου!

 

Σκέψου δύο φορές!

Οι υγιείς συμβουλές υγείας βασίζονται γενικά σε ένα μια ολοκληρωμένη έρευνα, όχι σε μία μόνο μελέτη. Να είστε δύσπιστοι στα αποτελέσματα που απαιτούν μια «γρήγορη λύση» και παρεκκλίνει από προηγούμενες έρευνες και επιστημονικές πεποιθήσεις. Λάβετε υπόψη ότι η επιστήμη δεν προχωρεί με δραματικές ανακαλύψεις, αλλά παίρνοντας πολλά μικρά βήματα σιγά-σιγά. Επιπλέον, οι ειδήσεις, σχετικά με την τελευταία επιστημονική μελέτη, ειδικά εκείνες που αφορούν την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, είναι συχνά πολύ σύντομες για να συμπεριλάβουν σημαντικές λεπτομέρειες που μπορεί να σας επιτρέψουν να λάβετε τεκμηριωμένη απόφαση.

 

Επικοινωνήστε με τον κατασκευαστή για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο προϊόν που αγοράζετε.

Αν δεν μπορείτε να διαπιστώσετε αν το προϊόν που αγοράζετε πληρεί τα ίδια πρότυπα με εκείνα που χρησιμοποιούνται στις ερευνητικές μελέτες που έχετε διαβάσει, επικοινωνήστε με τον κατασκευαστή ή τον διανομέα. Ζητήστε να μιλήσετε με κάποιον που μπορεί να απαντήσει στις ερωτήσεις σας, μερικές από τις οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν:

 

  •  Διαθέτει η επιχείρηση πληροφορίες για να μοιραστεί τις δοκιμές που έχει διεξαγάγει σχετικά με την ασφάλεια ή την αποτελεσματικότητα των συστατικών του προϊόντος;
  •  Διαθέτει η εταιρεία ένα σύστημα ποιοτικού ελέγχου για να διαπιστώσει αν το προϊόν περιέχει πράγματι αυτό που αναφέρεται στην ετικέτα και δεν περιέχει ρύπους;
  •  Έχει λάβει η επιχείρηση τυχόν αναφορές ανεπιθύμητων ενεργειών από τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους;

Πηγή: Food and Drug Administration